maandag 21 september 2009

zondag 20 september 2009 : Leiemarathon


Als we er dan toch iets moeten over schrijven. Laat ons dan vooreerst beginnen over het zwoele weer, de brandende zon, het schitterende parcours en de uiteindelijke finish.
Een martelgang van km 5 tot km 42. Dit wil ik niet meer meemaken. Ofwel stoppen we definitief met marathons ofwel, wat waarschijnlijker is, zijn twee marathons op 8 dagen iets te veel voor mij. Al sinds de start voelde ik mij niet in staat om een degelijk tempo te onderhouden. Al vlug bleek dat ik de volledige tocht alleen zou doen. Gelukkig een supporter van zwitserland tegengekomen, die mij tot op km25 heeft gebracht. Daarna was het harken van bevoorrading tot bevoorrading, met een laatste opstoot door een groepje bekoorlijke dames te volgen, maar al snel beseffend dat het voor een volgende keer zal zijn. Oh ja mijn tijd is bijkomstig.
Naast een slechte tijd heb ik waarschijnlijk ook nog een blessure aan de hielspoor, waardoor de eerste wedstrijd van SSP in het gedrang komt.
Zonet beslist dat max 1 marathon in het voorjaar en 1 in het najaar mijn nieuwe doelen zijn voor 2010.

Amen

1 opmerking:

  1. Drie, vier marathons op één jaar blijven haalbaar. Twee opeenvolgende zondagen een marathon lopen is inderdaad wat van het goede teveel. Toch bravo dat je met veel karkter de finish haalde.

    BeantwoordenVerwijderen