zaterdag 26 september 2009

zaterdag 26 september : Appelloop Axel 8 km

Eindelijk is het weer zover : het SSP criterium is weer begonnen. Zoals gewoonlijk is het de bedoeling om de lange afstand af te leggen. Maar aangezien de Leiemarathon nog in de benen zit en met een gewijzigd reglement dat flexibiliteit toestaat, heb ik vandaag voor de 8 km gekozen.
Een goede keuze want mijn voet was nog niet helemaal genezen, gelukkig heb ik nu twee rustige weken. De loop van 8 km was een aangename afwisseling, die ik in 39'34'' heb afgelegd of 12.1 km/h. Dit gemiddelde zit wel ver van hetgene ik vorig jaar op de lange afstand behaalde : 12.8 km/h. Door al die langzame duurlopen ben ik veel snelheid verloren, maar daar hebben we de winter voor om de snelheid op te bouwen om zo een schitterende ZV marathon te lopen beneden de 4h.

2 opmerkingen:

  1. 2 Marathons na elkaar is wel een beetje veel hé.
    Opgelet met hielspoor problemen, ik sukkel al het ganse jaar met mijn linker hiel (groei).
    Kleine Zweedse Bitterkruiden kunnen voor een oplossing zorgen in combinatie met een 8 tal dagen rust en wisselbaden. (eventueel te overbruggen met snelwandelen, dit belast de hiel veel minder, maar houd je conditie op peil)
    Mocht je vragen hebben, mail me via mijn blog.
    Spoedig herstel en succes in het SSP criterium.
    Greetz,
    Xa4

    Nb: bedankt voor de reactie op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen